قیمت هر اونس طلا

قیمت هر اونس طلا پس از کاهش بیش از 28 دلاری در شب گذشته، در معاملات جهانی روز سه شنبه اندکی بهبود یافت.

به گزارش ایسنا، قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و به 1804 دلار و 46 سنت رسید. سهام در روز دوشنبه 1831.62 دلار افزایش یافت، اما معکوس شد و 1.5 درصد بسته شد.

و طلا در بازار آتی آمریکا با 0.2 درصد افزایش به 1804.30 دلار در هر اونس رسید. سهام دیشب با 28.50 دلار یا 1.6 درصد کاهش به 1800 دلار و 10 سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست در دیلی فارکس، می‌گوید: «وقتی به رشد بازده اوراق قرضه نگاه می‌کنید، که جذابیت دارایی‌های ضد تورم را تضعیف می‌کند، تعجب آور نیست که شاهد تضعیف طلا باشید. انتظارات برای نرخ های بهره بالاتر در اواخر سال 2021 افزایش یافت، اما نگرانی ها در مورد تورم سریعتر رشد کردند. بنابراین، نرخ بهره واقعی پایین خواهد ماند و به جذابیت بیشتر طلا به عنوان پناهگاه امن تورم کمک می کند.

بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده در روز دوشنبه به بالاترین حد در 6 هفته گذشته رسید و سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی بلافاصله پس از انقباض کامل برنامه خرید اوراق قرضه، نرخ بهره را در ماه مارس افزایش دهد. بازدهی بالاتر، هزینه مالکیت طلا را افزایش می دهد که یک دارایی غیرمولد است.

به گزارش رویترز، به نظر می‌رسد نوع Omicron ویروس کرونا مسری‌تر از انواع قبلی است، اما داده‌ها نشان می‌دهند که بیماری‌زایی کمتری نسبت به دلتا دارد، که باعث شد کشورها اقدامات پیشگیرانه سختی را اجرا کنند. اگرچه سومین دوز واکسن برای کودکان در ایالات متحده تایید شده است، بسیاری از شرکت ها، از جمله بانک های بزرگ ایالات متحده، کارکنان خود را تشویق کرده اند که در هفته های اول سال در خارج از خانه کار کنند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد که یک اونس طلا می تواند در اطراف سطح حمایت 1801 دلار تثبیت شود و مقاومت 1815 دلار را آزمایش کند.

در سایر فلزات گرانبها، نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش به 22.77 دلار در هر اونس رسید. و پلاتین برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 956 دلار در هر اونس رسید. و پالادیوم برای تحویل فوری 1.2 درصد افزایش یافت و به 1847.69 دلار در هر اونس رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *