افزایش سرمایه شرکت چیست؟

افزایش سرمایه شرکت چیست؟

افزابش سرمایه از راه های تامین مالی است که این تامین مالی می تواند به نوع های مختلفی رخ دهد.

راه های افزایش سرمایه

تجدید ارزیابی دارایی

سود انباشته

آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران

تجدید ارزیابی دارایی

صرف سهام

سود انباشته که ناشی از مقداری از سود سالیانه شرکت ها است سهامداران پولی برای سهام جدید خود پرداخت نمی کنند سهامی که به این روش داده میشود می گویند سهام جایزه.

یشنهادهای هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده برای افزایش سرمایه

افزایش سرمایه سهم سدید  :  ۸۷۳ درصد افزایش سرمایه سهم وایران:  ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه سهم ورفاه : ۷۹۶ درصد

 افزایش سرمایه سهم پلاسک: ۴۰ درصد

افزایش سرمایه سهم دماوند: ۷۳۳  درصد

درحالی که اخیرا شرکت «باما» افزایش سرمایه‌ای 900 درصدی از محل سود انباشته داده، قصد دارد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های خود هم افزایش سرمایه‌ای داشته باشد. شرکت کاما درصد افزایش سرمایه خود را در حالی از 279 درصد به 85 درصد تغییر داد که دلیل آن را این گونه اعلام کرد با توجه به الزام ارزیابی کامل سرمایه‌گذاری بلندمدت و عدم امکان ارزیابی شرکت‌هایی فاقد کنترل لذا پس از استعلام و پذیرش شرکت کانی کربن در بازار سرمایه ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها انجام می‌شود.

شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه با سرمایه فعلی 1500 میلیارد ریال در نظر دارد سرمایه خود را 220 درصد معادل 3300 میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش دهد. هدف از این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی عنوان شده است.

شرکت کیسون با انتشار اطلاعیه‌ای به منظور شفاف‌سازی اعلام کرد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت- طبقه زمین و ساختمان مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

در همین راستا هیات‌مدیره شرکت تولیدی چدن‌سازان پیشنهاد افزایش سرمایه به میزان800 درصد را به مجمع فوق‌العاده اعلام کرد که از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین می‌شود. سرمایه فعلی شرکت 1700 میلیارد ریال است. هدف از انجام این افزایش سرمایه استفاده از معافیت‌های مالیاتی درج شده در ماده 14 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی است.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *